środa, 26 stycznia 2011

Några fler som reser

Vårt nästa stopp var ett vattenfall på södra sidan av ön. Det var inte en dålig vandring. Bara lite svårare på grund av regn och passerar ett par vikar (jag var fortfarande reser senare på dagen, så jag ville hålla något torrt). Klättringen / vandringen var värt det. Vattenfallet och området runt det var riktigt trevligt. Jag skulle ha älskat att ha stannat lite längre, men i dag var helt enkelt inte den dagen för att så, efter Cliff tog ett dopp i dammen nedanför fallen gjorde vi vår väg runt resten av ön och tillbaka till utväg. Men innan vi kom dit, stannade vi iväg till några cigarrer (kubaner, förstås) och sedan lunch på en pizzeria bara ner vägen från orten. Pizzorna var inte alltför stor, så vi var fick en och delade runt. Sarahs hade en gräddsås som var mycket välsmakande. Jag hade en med chorizo, svamp och ost. Cliff fick en liknande min, men med ägg på det också. Efter det kom ur ugnen, spruckna kocken ett ägg öppen under början av det och det kokta där på pizza. Vi hade haft ost hamburgare med ett ägg ett par dagar innan, men detta var en helt ny resa. Mycket god förresten.